Friday, January 01, 2010

Happy Newyear everybody!

And so we are told this is the golden age
And gold is the reason for the wars we wage
Though I want to be with you, night and day
Nothing changes on New Year's Day.

Vroegah...zat ik in een kleine discotheek af te tellen en werd steevast dit nummer gedraaid als het echt 12 uur was.
Gelukkig geen Abba, maar U2, iets wat voor ons "salonfähig" genoeg was.
Vannacht heb ik naar een open vuur zitten staren en het was, tussen een enkele iets te voorbarige vuurwerk-knal in, even heel stil in de straat tussen 10 en 12.
Ook mooi.
Vijf uur en vijf soorten whisky later was het tijd om naar bed te gaan, had ik iedereen die ik lief vind en op loopafstand kon bereiken de hand geschud, "ge-simst" of gebeld.
En voordat ik in slaap viel bedacht ik hoe rijk ik ben, en dat ik misschien wel daarom helemaal vergeten was dat ik een staatslot had...

1 comment:

JJ Krijger said...

Ik heb 'm dit jaar gespeeld voor de verandering, in het donker, terwijl buiten mijn raam iemand zijn kruit al om kwart voor twaalf verschoten had.

Het was een zeldzaam mooie jaarwisseling - en ik heb de .wav om het te bewijzen :-)