Sunday, January 24, 2010

Googlen.

Googlen is een werkwoord, zo heb ik van tv geleerd.
Moet je overigens nooit doen op je eigen naam...
Zo kwam ik er terloops achter dat ik kennelijk op zoek ben naar een baan als telefoniste!
Via Marktplaats nog wel en dat vond ik eigenlijk zelf heel erg sneu.
Ik bedoel, het gaat niet goed, maar zo wanhopig ben ik nu ook weer niet...
Ik hoop sindsdien dat er niet meer mensen wel eens mijn naam googlen, en al helemaal niet als ik een keer echt zelf solliciteer, want dat levert een heel erg veelzijdig maar ook lichtelijk gestoord plaatje op...
Nu ben ik ondertussen wel heel erg benieuwd wie die andere mevrouw is, die mevrouw die dolgraag telefoniste wil worden, want ik neem toch aan dat er geen parallel universum is waarin ik de hele dag telefoneer.

En überhaupt vraag ik me af hoeveel mevrouwen er zijn met mijn naam, dezelfde naam....
Ik weet bijvoorbeeld dat ik een dubbelgangster heb in Heerlen.
We kwamen elkaar een keer tegen, dat wil zeggen, een vriend van me zei: "Kijk!, daar heb je haar!, snel!", hij sleurde me de straat over een kroeg in.
En ik stond opeens oog in oog met iemand die kennelijk ook al regelmatig had gehoord dat ze een dubbelgangster had, want iemand die bij haar was wees op mij.
Terwijl de mensen om ons heen onze fenomenale gelijkenis prezen, vonden wij eigenlijk dat we helemaal niet op elkaar leken...
En nu is er iemand op het "www" die weliswaar vast geen dubbelgangster is, maar dessalnietemin ook mijn naam heeft en die soliciteert naar een baan als telefoniste.
Daar was ik zonder Hyves of Facebook en aanverwante troep helemaal nooit achter gekomen.
En nu is het allemaal stiekem toch wel heel erg vreemd als je er over nadenkt, ook al wil ik er eigenlijk helemaal niet te lang over nadenken.

No comments: