Saturday, April 10, 2010

Zaterdagmorgen...

Een voorbeeld van "de maakbare wereld".
Iemand vind dat mensen niet op de stoep mogen fietsen, ook niet als een auto de weg blokkeert, want een stoep is een stoep is een stoep...
Een groep, die op basis van het groepsbewustzijn vaak als één persoon functioneert, vind dat men zich in zo'n situatie mag verdedigen, want zo'n fiets is duur en als je stilstaat val je om (want je voeten zitten verankerd in de pedalen) en dat doet zeer.
In dit filmpje dus voorbeelden van twee botsende benaderingen, waarin mensen grip trachten te krijgen op hun bestaan.

En nu ga ik mijn trap schilderen, waarbij ik nog niet weet of ik om en om de treden doe, of eerst de ene helft en dan de andere helft.
Het enige wat ik wel weet is dat ik, als ik het in één dag af wil hebben, hoe dan ook eerst boven moet beginnen en dan dus niet meer naar boven kan en ik goed moet nadenken waar ik ga slapen en welke spullen van boven er naar beneden moeten voordat ik begin.
Dat is zo'n beetje mijn maakbare wereld vandaag, en het enige dat het me straks oplevert is een lavendel-kleurige trap, daar doe ik het voor.
Have a nice day!

2 comments:

Festina Lente said...

Kom je onze trap ook even doen?

Strangebrew said...

Nee. Dus. Sorry. :)