Sunday, May 09, 2010

Geestverruimend.

Reizen.
Misschien voor mij, niet eens naar exotische oorden, dat zoek ik gewoon niet, al lijkt het alsof ik ver weg was...
(klik voor groter)
Als ik niet was gegaan had ik zitten sippen thuis.
Had ik niet gezien hoe ontzettend mooi de Stables-Market achter Camden Lock is geworden na de brand van iets meer dan een jaar geleden, of hoe indrukwekkend het plafond van Eely-cathedral eigenlijk is, dat de renaissance werkelijk universeel was.
Had ik niet geweten dat de mentor van Darwin een zeer goede botanist was.
En niet geluncht in waarschijnlijk het beste vegetarische café van de UK, in ieder geval van Canterbury.

(klik voor groter)

En had ik niet die aardige oudere heer in de bus vanuit London ontmoet, met wie ik anderhalf uur lang hartelijk heb gelachen, onder meer over Engeland's 'hung parliament'.
En had ik ook niet hard gelachen (in plaats van blinde paniek te ondervinden) over het feit dat de auto natuurlijk niet wilde starten, net toen we van de boot af moesten rijden, omdat ik in Dover vergeten was de lichten uit te doen, maar daardoor wel die lieve belgische mevrouw vluchtig ontmoet die, toen ik onder de motorklep uitkwam met gitzwarte vingers, mij snel in het voorbij rijden (zij moesten immers rap van de boot af) een klein flesje toegooide met de woorden: "Het spijt mij zo zeer, ik kan helemaal niets voor u doen, maar hiermee kunt u wel uw handen en gezicht schoonmaken! Veel succes!"...
(idem)
Allemaal dingen die je hoofd openmaken.
Het gaat beter.

No comments: