Monday, December 13, 2010

Goathland

Een klein dorp in the Moors, waar de tijd een beetje stil heeft gestaan.
Toen ik er de eerste keer doorheen reed, langs de kroeg, ook langs de garage in het dorp, had ik meteen het gevoel dat het dorp beroemd was.
En dat was ook zo.

De ITV-serie Heartbeat was er ooit opgenomen, een politie-serie die nog steeds op televisie te zien is, tegenwoordig bij de Vlaamse publieke omroep.
Maar er was nog iets dat me bekend voorkwam.
Het station, waar de stoomtrein uit Whitby naar Pickering langs komt.
Het is hier een beetje bevroren in de tijd, niet eens zo zeer voor de toeristen, het is gewoon nooit
echt gemoderniseerd.

En het is ook niet zozeer uit Harry Potter dat mensen deze plek zouden kunnen herkennen.
Het duurde even voordat bij mij het kwartje viel.

De video en hoe het er nu uitziet, ik vergis me toch niet?
E.?
Jij was er bij, ik ben toch niet gek?
klik voor de hele video
Ik ken alle plekken in Whitby uit die videoclip, maar nu weet ik eindelijk welk station het is!
Ik kan soms maanden er over doen, maar dan weet ik het ook zeker.

No comments: