Monday, January 24, 2011

Syntaxis...

Präpositionalobjekten zijn altijd gekoppeld aan voorzetsels die gekoppeld zijn aan werkwoorden.
Akkusativ en Dativ is afhankelijk van voorzetsels bij regerende werkwoorden.
Adverbialen kunnen ook werkwoorden zijn...
En toen moest ik echt ophouden, want hoe meer ik oefende en las, hoe onduidelijker de wereld van de syntaxis voor mij werd.

Het is een doolhof waar ik op een gegeven moment niet meer uit kom, terwijl ik de uitgang zie, kruimels heb gestrooid, touwtjes gespannen en pijlen neer gezet, maar door alle kleuren en extra aanwijzingen die ik aanbreng duizelt het me ondertussen.
Ik haal wellicht een kleine voldoende voor dat tentamen morgen, maar ik houd ook rekening met een rampzalige mislukking.
Een voldoende is het streven, maar ik zoek tegelijkertijd antwoord op de vraag waarom een voldoende niet meer goed genoeg is voor mij, want ooit werkten mijn hersens beter...
Syntaxis moet net als de rest een labyrint worden, waar ik vanzelf en gelouterd, als er geruime tijd is verstreken, weer uitkom.

No comments: