Wednesday, August 29, 2012

...werkelijk waar?

Verbazing is vandaag het woord bij het kijken naar de headlines en chocoladeletters in kranten.
Over het gegeven dat vrouwen die verkracht worden niet zwanger kunnen worden, dus als ze dan wel zwanger blijken te zijn, was het vast geen echte verkrachting...
Over het gegeven dat er jarenlang met vliegtuigen, auto's, vrachtwagens en asfalt-trucks over vliegtuigbommen wordt gereden zonder dat ze afgaan, over hoeveel bommen ben ik zelf al niet gereden en toch leef ik nog...
Over Berlusconi die toch maar weer premier van Italiƫ wil worden, en een vis met een geslachtsdeel op zijn hoofd, beide berichten met een even grote kans op realiteitsgehalte, maar ze zijn toch maar even allebei waar.
Over de statistieken van
de hoofdstad van Madagaskar, waar 1 op 7 van de inwoners in de prostitutie zit, en als ik dat projecteer op bijvoorbeeld mijn eigen stad, zoals ik nu denkbeeldig doe, zit ik best behoorlijk te fronsen, want dat zou alleen al in deze straat ... laat maar.
Verbazing is een mooi ding, ook al zijn het niet altijd mooie dingen waar je je over kunt verbazen.
Het kunnen ook gewoon vreselijke of saaie dingen zijn...
Maar de verbazing op zich is mooi. Je hoeft datgene wat je opvalt namelijk alleen maar te observeren, je hoeft niets op te lossen, je wordt niet om je mening gevraagd, het is gewoon wat het is....

No comments: