Sunday, October 03, 2004

Keurige mevrouw


"Mompel, mompel, potverdorie, mompel, mompel..".
"?"
"Denk je nu werkelijk dat het zin heeft, dat gedemonstreer van jullie?"
"Ja zeker, altijd..."
"Het kabinet trekt zich gelukkig niks van jullie aan!"
"Zo naief ben ik inderdaad ook weer niet...maar ik vind het soms gewoon fijn om te zien dat ik niet gek aan het worden ben. Dat ik niet alleen sta in mijn woede, mijn onrust."
"Wat weet jij nou...dit kabinet denkt ook aan onze kinderen en kleinkinderen, daar zijn al deze maatregelen heel noodzakelijk voor!"
"Goh, laat mij nu denken dat ik hier inderdaad voor mijn kinderen loop vandaag..."
"En normale mensen kunnen vandaag niet normaal naar de winkel of werken door mensen zoals jij!"
"Ik werk ook mevrouw, alleen vandaag niet..."
"Ach jullie weten toch helemaal niet waar het over gaat... Dit kabinet doet erg zijn best om dit land leefbaar te houden. Wat weet jij nou van de politiek..."
"Wilt u hier en nu serieus deze discussie aangaan met mij?"
"Het geeft zo'n overlast in de stad al dat gedemonstreer, ga toch in een weiland staan met z'n allen, het is gewoon ongehoord..."
"Sorry, maar er zijn in de buurt geen weilanden waar meer dan tweehondervijftigduizend mensen op passen..."
"Het is pure en onnozele tijdverspilling van je, en daar kan ik me zo kwaad over maken, het is een schande!"
"Het is dan ook mijn tijd en die verkwist ik geheel naar eigen inzicht, dankuwel, en houd nu alstublieft uw kop!"

No comments: