Thursday, October 28, 2004

Woensdagavond-concert


Deverova Chyba foto : taabor
We zijn naar een concert geweest in een plaatselijke kroeg.
De laatste tijd worden daar steeds vaker vrij onbekende maar interessante bands geboekt.
Het voormalig kraakpand doet op deze manier zijn duit in de zak van de plaatselijke broedplaatsen voor kunst en cultuur.
Hulde!
De band waarvoor we kwamen heette Deverova Chyba.
Twee bassisten en een drummer.
Verschrikkelijk goed en verschrikkelijk frustrerend.
Het was in het Tsjechisch, en die taal beheers ik helaas beroerd.
Helemaal niet bijvoorbeeld.
Over een week komt mijn favoriete band naar Nederland.
NoMeansNo tourt weer in Europa en ik ga ze twee keer zien!
Het is de enige band die ik, zover als de auto het trekt, achterna reis.
Het is ook de enige band waar ik vanaf de eerste keer dat ik ze live zag, in 1989, als een blok voor ben gevallen.
Vrienden lachen me uit en noemen me groupie.
Dat vind ik op zich wel komisch.
Het is niet de stijl van de band, om gillende meiden backstage te vragen voor een besloten feestje.
Deze jongens zijn serieus en verlegen.
En, net als ik zelf, voorzien van leuke partners aan het thuisfront.
Bovendien bevond ik me al nooit in de categorie "vrouwen op wie canadese musici hun hele leven hebben gewacht"...
En soms herkennen ze hun Nijmeegse aanhang, we gaan altijd met meer mensen, en dan zeggen ze hallo.
Is al mooi zat!

http://www.southern.net/southern/band/NOMEA/disc.php
http://www.freedimension.cz/
http://www.grotebroek.nl/index.html

No comments: