Saturday, December 04, 2004

Onthaasten


foto Pierino - 2000
Het was vandaag -2 graden.
Lekker koud.
Ik zit in de bus naar een ander deel van de stad.
In de bus een breed glimlachend klasgenootje van mijn zoon met famillie.
"Hoi, ik ken jou!"
Ik bedenk opeens hoe goed ik me voel.
Ik heb vier hele uren voor mezelf.
Wat zal ik er eens mee gaan doen?
Ik bel een vriend die daar in die buurt woont, maar hij is niet thuis.
Ik heb een beetje door het winkelcentrum gezworven.
Ik heb niet eens last van de seizoens-shoppers.
Heel lang allerlei goedkope balpennen met elkaar vergeleken.
Gewoon omdat ik er de tijd voor had.
Verassend lekkere cappucino gehaald en mezelf weer eens horen denken.
Op weg naar huis krijg ik de glimlach gewoon niet van mijn gezicht.
Wat een fijne dag.

1 comment:

Anonymous said...

Missgien zegt:
Heerlijk kan dat zijn: een paar uur helemaal voor jezelf. Daar kan ik ook heel erg van genieten!