Sunday, February 19, 2006

Maar wat dan?

In het dorp van mijn ouders zat ik voor onze flat op het grasveld.
Dat grasveld is er nu niet meer, maar ik zat onder de kersenboom die er altijd heeft gestaan en al getooid was met bloesem ...
Ik zat daar met een tiental mensen die ik mijn hele leven al ken, mijn lief en kinderen waren er echter niet bij.
Ik zag een vuurbal in de lucht die op ons afkwam.
De vuurbal veranderde in een soort doorzichtige kubus die rond draaide.
Het draaide een enorme halve cirkel om ons heen, en sloeg stil achter de heuvel ergens in.
Er was een enorme lichtflits te zien.
Ongeveer midden in het volgende dorp drie kilometer verderop.
Dat of het was Maastricht dat volledig van de kaart werd geveegd.
De afstand was eigenlijk niet zo goed in te schatten.
Eerst kwam het geluid, daarna een soort drukgolf.
Als een golf op zee rimpelde het grasveld een meter omhoog en daarna onder ons weg.
En toen werd ik wakker.

Zo.
Dat was een maffe droom.
Betekent dat nu nog iets?
Ik besloot eens te kijken naar wat mensen denken dat het zou kunnen betekenen, en toen werd het nog veel maffer.
Onmiddelijk zit je dan in het segment van mensen die ufo's kunnen bouwen.
Dromen over explosies geven aan dat tegenwerking van mensen uit mijn omgeving mij ernstig zorgen zullen baren...
Nu heb ik wel eens vaker last van mensen in het algemeen, dus die had ik ook wel kunnen verzinnen.
Een aardbeving zou wijzen op drastische verandering van omstandigheden, en wijst er tevens op dat ik met veel spanningen zit.
Maar een kubus in de lucht?...
Als ik nu droomde dat de lucht volhing met rook na een explosie, voorspelde dat waarschijnljk ontevredenheid en problemen op mijn werk.
Ook al zou deze dan toevallig kloppen, dat zou ook opgaan als ik met mijn eigen ijsco-kar of als zingend telegram mijn brood verdiende.
Ook op de volgende site geen kubus.
Als ik nu zou dromen over een vulkaan die uitbarst, een vulkaan heeft meestal ook een vernietigende explosie tot gevolg, zou dit wijzen op ingehouden emoties die ik zou moeten uiten.
Daarom ben ik al aan het schrijven geslagen, dacht ik, en dat zou afdoende moeten zijn.
Ik droomde echter over een soort van doorzichtige meteoor...
En toen was er uiteindelijk een sjamanistische droommeneer die het over een meteoor had, en hij zei dat het een hele ernstige waarschuwing was.
Maar hij vertelt niet waarvoor.
Irritant.
Ik hoor u denken..."Als dat alles is!"...

No comments: