Tuesday, May 16, 2006

Damn! 2

Ayaan begint haar persconferentie terwijl ik dit tik.
En ik vraag me af wie zij nu eigenlijk is, wat haar drijft.
Ik hoor haar verhaal.
Niet alleen het verhaal van een politica die haar hand overspeelde bij een liberale partij.
Een politica zonder de achterban waar ze voor zegt te strijden.
Een politica met een achterban die haar uit opportunisme vooruitstuwde.
Een politica waar ik het niet vaak mee eens was.
Maar ook dat van een migrante zoals er zoveel zijn in ons land.
Een migrante wie ik een goed bestaan gun in dit land.
Het land dat door Ayaan zelf notabene een "liberale rechtsstaat" wordt genoemd.
"Uw rechtsstaat is de mijne ook nooit geweest" galmt het in mijn hoofd...mijn eigen stem.
Maar ik vraag me nog veel meer af.
Was ik vanochtend niet te snel toen ik dacht dat dit in het voordeel van de VVD zou werken?
Zou Rita kunnen vallen nu ze zich verslikt in de kloof die er nu in de VVD is ontstaan?
Hoe stevig is de positie van die minister eigenlijk als de interne machtstrijd mensen de kans biedt om haar meteen mee te dumpen, kritiek te leveren?
Waarom inderdaad moet dit onderzoek, en het paspoort inleveren daarna, nu opeens zo snel?
En hoe kan dat als je het tempo ziet waarmee de IND normaal gesproken haar taken uitvoert?
Wist Balkenende, onze premier, dit dus ook?
Zou er een kans in kunnen zitten dat het kabinet onderuitschuift?
Wat betekent het voor de 26.000 anderen die ook altijd hopen op procedurefouten?
Als de aanvraag-procedure klopt, maar de informatie is niet correct, en alles kan met terugwerkende kracht nog klappen opleveren, hoeveel moeten er dan nog weg in het licht van deze nieuwe politiek?
Hoeveel mogen er dan nog blijven als dit een precedent oplevert?
Ik weet een aantal vragen wel te beantwoorden.
Vrolijk wordt ik er niet van.
Uw rechtsstaat is de mijne niet.

http://www.ayaanhirsiali.web-log.nl/
http://www.26000gezichten.nl/
http://esbmarion.blogspot.com/2006/01/darten-en-de-nobelprijs.html
http://esbmarion.blogspot.com/2005/02/breken.html

3 comments:

Jacobdus said...

ik ben het met je eens. van mij mag ze blijven. Hoeft niet weg.
Maar door de regel is regel politiek van mevr. Rita zullen er meer gaan volgen.
Ik hoop dat de verkiezingen snel gaan volgen, want het hele kabinet is hier toch verantwoordelijk voor?

Anonymous said...

Ik zou het niet begrijpen als Verdonk kan blijven zitten na deze stunt. En wat mij betreft mag de rest van die slappe lullen dat zich kabinet noemt, heel hard achter haar aan vallen!!

Ik kots inmiddels van dit hele gedoe!

Ayaan hoeft van mij niet weg, alleen uit de politiek want haar geloofwaardigheid (voor zover ze dat uberhaupt had, vertrouwde haar al nooit) is ze kwijt natuurlijk. Maar de manier waarop hier mee omgegaan wordt vind ik heel vreemd.. als ze zelf weg gaat hou ik haar overigens niet tegen! In mijn ogen is ze een oppertuniste pur sang. Net als onze allerliefste Rita... grrrrrrrr Gelukkig lijkt het er op dat ze nu toch aardig haar eigen glazen aan het ingooien is, ik geef haar graag nog een steen!!!

Ohja Marion: geweldig geschreven weer!! ik wou dat ik het zo op (virtueel) papier kon zetten!!!

Strangebrew said...

@Sjaak: Welkom! Vrees jij ondertussen ook dat de sorry-cultuur die dit kabinet overeind houdt voldoende zal zijn om de vrede te herstellen?, want JP wist uiteraard van niets, Rita wordt wellicht niet onze eerste vrouwelijke premier maar helpt wel de fortunisten Heim ins Reich...en alles is weer goed...ja toch?
@Sonnie: Frau Rita kan dus ook op haar gezicht gaan, dat geeft wel moed :)...Ayaan heeft dit misschien wel allemaal zo gepland joh!...als dat zo is, dan is ze wel heel erg goed. En vervolgens de republikeinen gaan lopen zieken, want voor hun is zij natuurlijk weer een veel te linkse liberaal. Jammer dat we er dan niet zo veel meer van horen eigenlijk.
Dankjewel voor het compliment ook !, ik schrijf het liefst en het makkelijkst als ik goed boos ben :)