Een Duitse treinmachinist maakte een dodelijke val tijdens zijn werk.De trein reed 120 kilometer per uur toen de machinist uit de trein viel. Hij moest plassen, zo blijkt uit onderzoek van de politie. De trein kwam snel tot stilstand, omdat de noodrem automatisch in werking werd gesteld. Volgens een woordvoerder is het niet ongebruikelijk dat treinpersoneel op deze manier hun behoefte doet. "Als er maar één man in de locomotief zit kan het vaak niet anders", aldus de zegsman. Hij voegt er aan toe dat de snelheid dan meestal een stuk lager ligt. Bron: Nu.nl.
Ik heb overigens nooit tijdens een treinrit gemerkt dat een machinist zichzelf op die manier moet verlichten.
Of is dat hier anders geregeld?
2 comments:
Volgens mij kan dat helemaal niet. In elke trein zit een dodemansknop en zodra de machinist daar z'n voet af haalt stopt de trein. Dus hij kan helemaal niet naar de deur lopen tijdens een rit.
Je hebt gelijk! Maar zo stond het toch echt in de duitse kranten...Ik snap het ook niet goed.
Post a Comment