Monday, January 28, 2008

Cultureel verantwoord.

Misschien is het wél mijn leeftijd.
Maar een aantal dingen snap ik soms niet meer als ik televisie kijk.
Waar we naar kijken vooral.
En het ergste is nog wel dat ik al die kanalen zelf ook langs 'zap' en het gewoon meekrijg.
De 'Gouden Kooi' schijnt bijvoorbeeld al heel lang te draaien en met wat pech nog gewoon een paar jaar door te gaan.
Ik ken iemand die het nog volgt ook nog.
Maar het gaat nergens over.
Het is net alsof je een camera neerzet op mijn werk of in mijn keuken.
En dan kijkt iedereen mee naar wat er niet gebeurt.
Of naar wat wel gebeurt maar volstrekt niet boeiend is.
Als je de cultuur zou moeten afmeten aan wat we kijken dan is het heel triest allemaal.
De film 'Deep Throat' schijnt cultuur te zijn.
Er is zelfs een media-offensief tegen aan gegooid om iedereen te laten weten dat deze film door de publieke omroep wordt uitgezonden op zaterdagnacht 23 februari om precies te zijn.
De film (laten we het toch maar even zo classificeren) behoort kennelijk tot de klassiekers die je gezien moet hebben.
Over de verbazingwekkende afwijking van het hebben van een clitoris in je keel zijn inderdaad te weinig informatieve documentaires gemaakt.
Waarom geven ze niet gewoon toe dat ze stikjaloers zijn op de kijkcijfer-records van boer zoekt vrouw.

No comments: