Tuesday, February 05, 2008

Vet gelijk.

Ik ben vast niet de enige die wel eens denkt :"Als ik toch een euro kreeg voor iedere keer dat ik gelijk had!"...
Er komt bijvoorbeeld een vette economische crisis aan, banen en bedrijven zullen sneuvelen.
Dat had ik zelf een paar maanden geleden bedacht, er zijn namelijk grenzen aan groei, maar er zijn ook wel een paar mensen die dat ondertussen bevestigen.
Daar wordt ik overmoedig van en dan waag ik me meteen aan meer onderwerpen.
Nederland is op dit moment niet meer dan een kippenhok dat zich druk maakt over de lotgevallen van émigrées op Aruba, terwijl de rest van de wereld echt in brand staat.
Om 'boer zoekt vrouw' van het erepodium der kijkcijfers (7 miljoen tegen 3.4, dat is dus gelukt...) af te stoten wordt het stug door-rechercheren op een gesloten zaak een media-event, de filmrechten zijn al verkocht.
Maar de meeste mensen zullen dit soort uitzendingen als 'nieuws' ervaren, en het is het gesprek van de dag.
Niemand vraagt zich af waarom het OM op Aruba niet meewerkt aan een arrestatie.
Ik hoorde iemand zeggen dat Joran wel een hele slimme jongen moest zijn.
Ik waagde dat onmiddelijk hardop te betwijfelen, hij klinkt in mijn oren namelijk als een jongen die dacht dat alles een spel is... zo naïef proberen te imponeren, pathologisch liegen...gestoord.
Het gezelschap om mij heen was er toch van overtuigd dat deze intelligente jongeman de dans wel zou ontspringen.
Dat is kennelijk tegenwoordig niet meer een kwestie van geluk maar van intelligentie.
Vandaag geeft iemand van de Pompekliniek alhier me vet gelijk.
En het is een kwestie van tijd voordat iemand begint te roepen dat je zoiets niet kunt zeggen als je iemand nooit hebt gezien of behandeld.
En dat is dan ook weer waar.
Ik ga er ondertussen voor het gemak wel van uit dat ik toch gelijk had.
Gelijk.
Wat heb ik er aan?
Zeker over zoiets ronduit banaals als dit.
Mijn gelijk halen...
Dat klinkt als iets dat je moet gaan claimen.
Daar moet je actief achter aan gaan.
Maar vandaag regent het.
En kruip ik het liefst weer onder de wol.
Dus u mag mijn gelijk hebben.
Doe er iets moois mee.

No comments: