Friday, March 20, 2009

Cri de coeur 2

Het kan allemaal nog veel straffer.
Als het preken van haat een wedstrijd is, dan is dit de erediviesie.
Move over, you bunch of amateurs, you sons of bitches!
Meet
the church of Fire and Brimstone!
Let op: duurt erg lang!
Waar zielige populisten zich steeds drukker maken over de Islam omdat deze zo barbaars zou zijn, is er in het christendom een stroming die me pas echt de stuipen op het lijf jaagt.
In hun ogen ben ik niet eens zomaar een zondaar, zo als in de ogen van mijn vroegere kerkgenoten, i
k ben een zondaar zonder hoop, en wat ik ook doe, het is te laat, want het komt nooit meer goed, predestinatie heeft alles vastgelegd.
Ik verdien het niet om vergeven te worden, ook al ben ik niet eens hun doelgroep, door een hele boze almachtige god die ons allemaal straft met vreselijke rampen en oorlogen, omdat we al eeuwen niet luisteren.
Het enige wat me rest is om
me gewoon neer te leggen bij het feit dat ik mijn straf nooit zal ontlopen. Het moge duidelijk zijn; God haat je, en dat ben je zelf schuld en je verdient het te sterven.
Ik ga naar de hel.
Goed.
Dankjewel.
Ik had mijn eeuwigheid al weggegeven.
Ik zou hem sowieso niet willen doorbrengen, waar dan ook, met dat soort mensen.

No comments: