Friday, May 14, 2010

Dag Bert.

In het onwaarschijnlijke geval dat je hier meer dan af en toe rondhangt wil ik toch even het volgende kwijt. Ik ben, misschien tegen beter weten in, wel benieuwd naar jouw redenen van het toezenden van je stemadvies, in de vorm van een link naar jouw eigen youtube-productie, onder mijn post over Henk en Ingrid.
Ik meen doorgaans, misschien aanmatigend, niet de indruk te maken dat ik advies nodig heb omdat ik in verwarring verkeer over de motieven van populisten om de politiek in te gaan. Zou je dit weblog vaker lezen, dan zou je ook hebben gezien dat ik genoeg redenen heb om dat soort partijen tot op het bot te wantrouwen. De mensen uit die partijen hebben maar één reden om in de Tweede Kamer te willen zitten. Namelijk om in de oppositie hun dagen te slijten op het pluche, liever niet regeren want dan moet je iets waarmaken en dat uiteraard ''op kosten van de gemeenschap'', omdat het kan...
En ook al vind ik zo'n opportunistische houding ten aanzien van een democratisch systeem verwerpelijk, het is een verworvenheid waar mensen ooit de barricades voor op zijn gegaan. Zou het ons worden afgenomen, net als Artikel 1 van de grondwet bijvoorbeeld, dan zou ik met vele anderen diezelfde barricades op gaan om ook voor reserve-onderdelen als jouw man uit Venlo dat kleine stukje inspraak en vrijheid te behoeden voor obscuriteit.
Beste Bert, dit is mijn huiskamer, dat heb ik je volgens mij al eens eerder medegedeeld. Of het was een andere Bert Jansen, een populair alias wellicht... Ik geloof niet in censuur, maar baken zelf heel precies af wat hier staat en mijn commentaar is onvermijdelijk. En doorgaans ongezouten. Weet je zeker dat je deze discussie met mij aan wil gaan?

No comments: