Thursday, May 27, 2010

Zo heel af en toe...

...staat er een relevant stukje in het lokale sufferdje, De Gelderlander , zo nu en dan geeft de krant toch het woord aan mensen die iets relevants te zeggen hebben, of in ieder geval iets zeggen wat je niet meer moet vergeten.
Zeker niet vlak voordat je je stem moet gaan uit brengen.
Het volgende citaat geeft de woorden weer van een redactrice van een vrouwenblad, een journaliste en de rechterhand van onze premier:
„Nee, het is niet leuk, het is ongepast en het past niet in een moderne maatschappij waarin mensen de mond vol hebben van normen en waarden.”
„Ik was perplex,” zegt Tweebeeke zelf. „Ik dacht: wat zegt hij nou? Bovendien kéék ik helemaal niet zo lief. Balkenende zat al de hele tijd te draaien en wilde duidelijk geen antwoord geven op mijn vraag, en voelde zich ongemakkelijk. En toen zei hij: u kijkt zo lief. Zoiets was me nog nooit gebeurd, ik was echt verbijsterd. Ik vroeg me af of ik moest reageren, maar besloot uiteindelijk die opmerking maar even zijn werk te laten doen.”
Jeroen de Graaf, de rechterhand van Balkenende, maakt duidelijk dat de premier de opmerking allerminst als een compliment bedoelde. „Ze stelde drie of vier keer dezelfde vraag en bleef daar maar heel lief vragend bij kijken,” zegt hij terwijl hij naast de premier in de auto zit. De vraag wat het ertoe doet dat Tweebeeke lief kijkt, beantwoordt hij met een wedervraag: „Wat doet het ertoe om drie keer dezelfde vraag te stellen?” Op de opmerking dat Balkenende dat nooit tegen een man zou hebben gezegd, wil De Graaf niet reageren. „Dat maken jullie er dan maar van.....”

Hier hoeft eigenlijk niets aan toe te worden gevoegd, maar ik kan niet laten op te merken dat als iemand mij op die manier lief aankijkt, ik ook wel weet dat ik een enorme faux-pas heb gemaakt en beter in mijn hol kan kruipen.
Ze keek helemaal niet lief, ook al blijven de mannen in kwestie dat volhouden, maar mannen begrijpen vrouwen wel vaker verkeerd.
Ze keek alsof ze zich vertwijfeld af vroeg hoe het in vredesnaam mogelijk is dat zo'n pedante kwal het ooit tot premier heeft geschopt.

No comments: