Sunday, January 30, 2011

43 = 7!

En 7 betekent geluk.
Ik las gisteren een artikel over een onderzoek waarin mensen tot hun 43e (en dat is geen grap, het was echt 43) kampen met een toenemende depressie en dat het na die leeftijd vrijwel altijd weer bergop gaat, wetenschap, dus daar ga ik niet tegenin!
Het getal zeven, mijn leeftijd in numerologie, staat voor bezinning en behoefte aan studie en rust, volgens mij is dat voor iedereen goed, dus ook voor mij.
43 is het jaartal waarin de Romeinen begonnen met het veroveren van het Zuidoosten van Engeland.
Het is ook een Heegnergetal, maar ik weet niet wat dat is...Ja, er staat : "In de algebraïsche getaltheorie, een deelgebied van de wiskunde, is een Heegner-getal een positief (kwadraatvrij geheel getal), zodanig dat het imaginaire kwadratische veld Q(√ -d) een klassegetal van 1 heeft, op equivalente wijze heeft de ring van de gehele getallen een uniek factorisatiedomein", maar nu weet ik weer waarom ik wiskunde destijds heb laten vallen.
Getallen.
Maar als W. gevraagd wordt aan welk getal hij moet denken als hij mij ziet zegt hij "42, altijd..." en daar werd ik echt wel even een beetje stil van.

Buit van vandaag:
Een schatkist met daarin een hart, een stuiver, een knikker, een elastiekje en een pleister, allemaal symbolisch volgens kind 1.
Een jasmijn en een kaneel-kaars met wierook.
Pure chocolade met sinaasappel en kruiden erin.
"All this dancing around" van Triggerfinger.
Appeltaart.
Het leven is goed.

3 comments:

Festina Lente said...

Zul je zien, komt de overgang weer roet in het eten gooien...

Alie said...

42 = mooi ;)

Strangebrew said...

@ Festina; lekker ben jij! :)
@ Alie; Uhuh!