Saturday, May 07, 2011

Bevlogen.

Voor minder dan die typering kan ik niet gaan.
Ongeacht of deze jongens nu echt wel of echt niet een verborgen agenda hebben om me te bekeren tot....ja, wat eigenlijk?...geen idee, zelf blijven ze er een beetje vaag over, maar de merchandise is vergeven van oud-testamentaire symboliek.
Zelf zegt Slim Cesna hierover: "As far as the religious aspect of my lyrics, I have some issues, I suppose, having grown up the son of a Baptist preacher. I have no idea if any of it is true or not, but Jesus and Satan have become like family. It's easier to sing about them just to clear my head."
Ok. Works for me, als de Apocalyps zo goed klinkt, laat hem maar komen!

Fire-and-Brimstone-rhetoriek, Amerikaanse gothiek compleet met een madonna op hun gitaar (die in Jezus veranderde, net als die kaartjes die je een beetje moet kantelen om allebei de plaatjes te kunnen zien), cabaretesk maar zeer overtuigende chemie tussen Slim Cesna en zijn "broeder" Munly (die iedereen een beetje onheilspellend vond, maar volgens mij was hij redelijk ongevaarlijk): ik had eigenlijk geen flauw idee waar ik naar stond te kijken, maar het hele pakket is onweerstaanbaar.
De sfeer heeft nog het meest weg van een nogal hysterische massa-doopplechtigheid in een trailerpark vol dansende mennonieten, tegen een decor van Mexicaanse religieuze parafernalia en serieuze zwarte cowboy-outfits die in een spaghettiwestern niet misstaan.
Ik ben dan ook nog steeds niet in de Here na gisteren, maar die band is een fenomeen dat ik niet had willen missen.
En het was een goede gelegenheid om nog een beetje in Amerikaanse sferen te verblijven, toch nog een beetje "Cinco de Mayo" gevierd met mijn vrienden...
Ik geloof niet, maar ik geloof wel Slim Cessna en zijn Auto Club als ik ze zie.

No comments: