Friday, May 13, 2011

Streetcred 2...

Herhaling van zetten.

U weet wel : Waar mijn Lief naar toe was gegaan.
Niet als overtuigde liefhebber, die waren er ook bij, maar meer als nieuwsgierige toeschouwer.
Eenmaal daar aangekomen viel hij als een blok voor de sfeer in de stad en de arena.
Terwijl ik thuis zoals gezegd mijn street-credibility zat te cultiveren, met een bakje chips en veel snerend commentaar zoals dat hoort, zoals dat zaterdag traditioneel weer zal gebeuren met wat vrienden en Engels bier in huize Strangebrew.
Want zoals gezegd zou ik natuurlijk mij nooit in een hossende menigte begeven, met patriotische outfit en zonder mijn hersens, polonaise door de Altstadt van Düsseldorf.
Maar de goden die waken over het niet uit te roeien evenement hadden die blog aanvankelijk gesaboteerd.
Dus nu zit ik na te denken over wat ik gisteren ook allemaal alweer bedacht had hierover, over die gesubsidieerde freakshow! (maar wie ben ik om te bepalen wat kunst is)....om het nog eens te schrijven, en opeens verscheen de blog van gisteren ook weer.
Dus nu val ik in herhaling.

Alleen zit ik nu ook nog eens naar de rare parafernalia te staren, de buit die bij elkaar is gejaagd en verzameld gisteravond!
Een bierpul met Eurovision logo, buttons, maar vooral veel foto's met daarop mijn Lief met een heel blij hoofd, want het was kennelijk toch nog leuker dan hij dacht.
Want ...ja...die sfeer hè...onweerstaanbaar...!
Hoe kan het ook anders met een travo-Frau-Antje voor je neus en betere tribune-plaatsen omdat anders de zaal maar half vol zat en dat zag er niet goed uit op tv...
En hoezeer ik ook nog steeds wijs op de middelmatigheid van het gepresenteerde en de misplaatste culturele uitingen van mensen die het spoor bijster zijn wat betreft muziek (waar het uiteindelijk ook helemaal niet over gaat, want het is "amusement"), mijn Lief blijft grijnzen en voegt er aan toe dat in ieder geval een jongensdroom van één van zijn reisgenoten is uitgekomen door dit tripje en dat is ook wat waard, en daar kan ik dan weer niet zo veel op mopperen...
Morgen wordt vast een goede avond!

No comments: