Monday, January 23, 2012

Vandaag was Blue Monday

Niet vorige week, maar vandaag was Blue Monday.
En dat heb ik geweten.
Ruzie met iedereen, de kinderen, mezelf maar vooral mensen aan de telefoon.
Verschillende mensen, van verschillende instanties.
Ik zou willen dat ik in bed was gebleven vandaag.
Soms is een gewone maandag een mijnenveld.
Bijvoorbeeld : bij wie moet je eigenlijk een klacht indienen over je vakbond als je ze opbelt met een vraag, maar toevallig die ene ongeduldige hork aan de lijn krijgt die ook last heeft van deze maandag?
"Dit nummer kost 5 cent per minuut. Wordt lid van de vakbond en komt allen staken op donderdag. Om zo en zo laat en op die en die plek. En wist u dat...Blabla. Hier volgt het keuzemenu"-"Hallo, ik heb een vraag! Ik heb geen geldig pasje meer"-"Helaas, u bent ook geen lid van ons!"-"Wel!"-"Niet!"-"Is er iemand anders die dat kan uitzoeken voor mij, want ik heb nooit opgezegd"- "Gaat dit over de stakingskas? Dan moet u zich donderdag met u lidmaatschapsnummer laten registreren in Utrecht"- "Maar u zegt net dat ik geen lid meer ben"-"Niet!"- "Wel!"- "Hoe dan ook, ik probeer het u allemaal uit te leggen maar u snapt het niet zo goed, hè?"- "U bent een vraag aan het beantwoorden die ik niet gesteld heb"-"Niet!"- "Wel! Maar mag ik dan nu alstublieft iemand spreken van de ledenadministratie?"- "Sorry, dan moet u een andere afdeling hebben, dan moet u dit nummer nog eens bellen en die andere optie kiezen in het menu!"-"Kunt u me niet gewoon doorverbinden?, jullie zitten zo te horen naast elkaar!". "Dag mevrouw!"....."Dit nummer kost 5 cent per minuut. Wordt lid van de vakbond en komt allen staken op donderdag. Om zo en zo laat en op die en die plek. Blabla. Hier volgt het keuzemenu....."Hallo, ben ik nog lid?"- "Ja hoor! Hoezo?"- "Jullie zeiden net van niet"- "Niet!"- "Wel!"- " Niet! Maar we sturen een nieuw pasje, dus u kunt gewoon staken donderdag, maar dan wel in Utrecht. In plaats van de vier uur die u normaal werkt op die dag, kunt u zes uur lang naar een manifestatie komen. Bla bla. Uw baas mag inderdaad uw salaris inhouden als u geen kans ziet naar Utrecht te komen, En wij weten even niet hoe zich anders zou kunnen laten registreren als staker. Heeft u nog een vraag?"- "Ik heb eigenlijk meer een klacht!"-"Prima mevrouw, daarvoor zijn wij, waarover gaat de klacht?" -"Eh, eigenlijk over jullie"- "Sorry, dan moet u een andere afdeling hebben, dan moet u dit nummer nog eens bellen en die andere optie kiezen in het menu!"-"Kunt u me niet gewoon doorverbinden?, jullie zitten zo te horen nog steeds naast elkaar!". "Dag mevrouw!"....."Dit nummer kost 5 cent per minuut. Wordt lid van de vakbond en komt allen staken op donderdag. Om zo en zo laat en op die en die plek. Blabla. Hier volgt het keuzemenu....."
En waarom vliegt het me soms aan dat ik nog vijfentwintig jaar dit werk moet doen?
Dat is geen gewone gedachte, toch?
En waarom schiet het vandaag allemaal niet op?
Ik zou eigenlijk ook nog een afspraak moeten maken met de tandarts, maar soms weet je gewoon dat dit niet de geschikte dag is om afspraken te maken, of je in het verkeer te begeven, of welke interactie dan ook met andere mensen aan te gaan.
Gewoon.
Omdat het vandaag Blue Monday was en niet vorige week.

No comments: