Monday, July 18, 2016

Thuis?

Het is misschien niet eens de belangrijkste vraag die een mens kan beheersen, maar toch op z'n minst op dit moment in ieder geval mij even...
Want je hebt ook nog de zin van dit alles, maar dat is dan meteen weer een beetje veel. Dus maakt mijn hoofd meestal deelvragen. Zoals wat is liefde? Waarom kun je nooit met open ogen niesen? En de dood, waar slaat dat verdomme op?  Ik zei niet dat het gemakkelijke deelvragen waren...
Maar nu thuis. Waar is thuis? Wat is thuis? Wat is thuiskomen behalve een werkwoord?

Is thuis waar het meeste van mijn spullen ligt?
Waar de mensen zijn waarvan je houdt?
Waar je ook prima alleen kunt zijn omdat je verliefd bent op hoe die plek je laat zijn....? Er zijn ondertussen veel meer vormen van thuiskomen dan ik dacht. Thuis is kennelijk in mezelf en kan overal zijn.
En het duurt volgens mij best lang om dat te beseffen omdat we die reis ook veel harder nodig hebben dan het doel... 

No comments: